قرارگاه

جایی برای بی قراری ها

قرارگاه

جایی برای بی قراری ها

قرارگاه

دانشجوی م.ا و علوم سیاسی
دانشگاه امام صادق (ع)
عضو کانون دانش پژوهان نخبه

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

وبلاگ، کانال، مسجد

يكشنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۵، ۰۲:۰۰ ب.ظ

هر چقدر آدم می‌خواهد در این تارنوشت شخصی مطلب بنویسد و به قول گفتنی اظهار نظر شخصی کند، با خودش می‌گوید مگر با وجود تلگرام دیگر کسی به وب مراجعه می‌کند. پاسخش را نمی‌دانم ولی آن چیزی که این روزها به نظر می‌رسد این است که همه‌گیر شدن نرم‌افزارهایی مثل تلگرام مراجعه به سایت‌های خبری و مرجع نیز کاهش یافته است، چه رسد به وبلاگ شخصی یک دانشجوی معارف اسلامی و علوم سیاسی. سایت‎های بزرگ و پربازدید مطالب مدنظرشان را از طریق کانال و گروه مخاطبین انتقال می‌دهند و دیگر نیازی به وبگردی نیست. و این لفظ یعنی وبگردی تبدیل شده است به چک کردن تلگرام.

از این تغییر در ذائقه اینترنتی مردم که بگذریم، در حوادث سیاسی گذشته آن چیزی که بیشتر جلب توجه می‌کند و می‌شود به عنوان یکی از آسیب‌های شبکه های اجتماعی به آن نگاه کرد، اتکای نیروهای سیاسی مختلف از جمله نیروهای مومن به این ابزار است. به طور مثال در انتخابات گذشته اکثر تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی جریان موسوم به اصولگرا از طریق تلگرام صورت می‌گرفت در حالی که جریان مقابل و به اصطلاح اصلاح‌طلب از تبلیغات میدانی و مجازی اما بیشتر میدانی و فیزیکی سود برد. باید گفت که نتیجه انتخابات، تبلیغ، ارشاد مردم، گرفتن تحلیل‌های سیاسی، ارزیابی فضای سیاسی کشور و هر چیز دیگری که مربوط به تحلیل سیاسی و عمل سیاسی خرد باشد از تلگرام و شبیه این فضاها به دست نمی‌آید و نیروی مومن انقلابی اگر ادعای کار فرهنگی دارد باید برگردد به میان مردم و پایگاه‌های اصلی خود یعنی مسجد، کانون، دانشگاه و حوزه......

نظرات  (۲)

۰۸ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۲۲ علی رضا عظیمی راد
http://mohajabe.blog.ir/post/%D8%B9%DB%8C%D8%AF-%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%A8%D8%B1-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DA%A9
۱۴ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۱۳ محمدحسین خانی
سلام
- آمارها و نظاره‌ها نشان می‌دهد تبلیغات جریان چپ در جریان انتخابات مجلس از طریق فضای مجازی، چندین برابر جناح راست بود.
- شما نمی‌توانی در کانال تلگرامی از مخاطب بازخورد بگیری؛ مخاطب تلگرامی هم حال بازخورد دادن ندارد. اما وبلاگ اینطور نیست.
- تلگرام و مانند آن‌ میایند و می‌روند. وبلاگ می‌ماند.
- قرار نیست حتمن کسی نوشته‌های من و شما را بخواند. نوشتن راه نظم اندیشه‌ها و رشد فکر است. من و شما ننویسیم،‌میمیریم.
- آن نویسنده‌های بزرگ یا مثلن بزرگ هم روزی از همین جاها شروع کردند و نوشتند و شکستند و نوشتند و خوردند و نوشتند تا شدند نویسنده.

- برادر من؛ بهانه نیار و بنویس. هر طور هست بنویس که ننویسی، میمیری!
پاسخ:
-درسته فعالیت جناح چپ در فضای مجازی بیشتر بود، اما در کنارش فضای واقعی رو هم از دست ندادن. روی کار آمدن دولت فراجناحی باعث منزوی شدن نیروهای اصیل انقلابی شده. مخصوصا با هجمه های دو سال اول دولت به این طیف. و این خودشو در انتخابات نشون داد. در یک کلام نیروی مومن حزب اللهی در هر کسوتی باشد نباید از مردم فاصله بگیرد.
-من نگفتم تلگرام بهتره، یا مزایا و معایب این دو فضا رو اشاره نکردم. مهم ترین نکته مدنظر کاهش استفاده از فضای تحت وب و افزایش استفاده از شبکه های اجتماعیه. مطمئنا وبلاگ برای من و توی دانشجوی علوم سیاسی هویت خاص خودش رو داره و چیزی جاش رو نمیگیره.
-برادر من؛ می نویسم، بهانه هم نمیارم، اولم تو رو میکنم زیر خاک.
-صد البته که کسی که من رو به بودن در این فضا تشویق کرد، تو بودی!!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی