قرارگاه

جایی برای بی قراری ها

قرارگاه

جایی برای بی قراری ها

قرارگاه

دانشجوی م.ا و علوم سیاسی
دانشگاه امام صادق (ع)
عضو کانون دانش پژوهان نخبه

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

این‌ها همان‌هایی هستند که می‌دانستیم

سه شنبه, ۹ دی ۱۳۹۳، ۰۳:۲۸ ق.ظ

 کاش می‌شد حرف‌های چند ساله دلمان راهی برای رسیدن به پشت میزهایی داشتند که صاحبانشان خواسته یا ناخواسته به اسم  عدالت و آزادی و اعتدال کار را از آب به آسیاب دشمن ریختن گذارنده‌اند. اما حیف که اگر دهانی باز شود و یا دلی بسوزد، دورانش تازه می‌شود و شناسنامه‌اش گم. انگار فراموش کرده‌اند که نباید عده‌ای را که از روی خیرخواهی لب گشوده‌اند برای صلاح مملکت خودشان، ناسزا روانه‌شان کنیم. انگار فراموش‌ کرده‌اند که باید دادهایشان را بر سر آمریکا بزنند. بر سر ظالم، یاغی، استکبار جهانی، شیطان بزرگ و نه بر سر برادر دینی منتقد. به راستی اگر این چنین نکنیم روزی باید جواب امام را بدهیم. چرا که پیر خمین فرمود: بدانید شما با یک قدرتى مواجه هستید که اگر یک غفلت بشود، مملکتتان از بین مى‏رود. غفلت نباید بکنید. غفلت ‏نکردن به این است که همه قوا، هرچه فریاد دارید، سر (آمریکا) بکشید، هرچه تظاهر دارید، بر ضد آن بکنید.

این را به عنوان مقدمه یا درد و دل نوشتم.

اما اصل مطلب در ادامه مطلب

قصد دارم کتابی را معرفی کنم که البته بی‌ربط هم نیست با مناسبت امروز یعنی 9 دی سالروز خروش انقلابی و بصیرت محور امت ایران.

کتاب 8 سال چالش آفرینی اصلاح طلبان به همت سامان علوی نیک و توسط انتشارات مرکز اسناد انقلابی به چاپ رسیده است. کتاب به خوبی از به تصویر کشیدن اقدامات منافی امنیت و آرامش سیاسی-امنیتی دولت اصلاحات برآمده است. اقداماتی که هر کدامشان ساختن کوهی بزرگ از کاهی بی‌ارزش است. وقایعی هم‌چون: مسئله‌ی مذاکره با آمریکا،قتلهای زنجیره‌ای، لوایح دوگانه، ارسال نامه اهانت‌آمیز به رهبری، تحصن مجلس ششم،ماجرای مطبوعات،غائله کوی دانشگاه، غائله خرم‌آباد،کنفرانس برلین و موارد دیگر.

در قسمت لوایح دوگانه کتاب آمده است: "..... با آشکار شدن شکست اجرای تهدیدات مجلس ششمی ها و عدم همراهی دیگر نمایندگان با آنان برای جنجال‌آفرینی بر سر رد لوایح دوگانه، برخی نمایندگان مجلس ششم دست به یک اقدام جنجالی و البته اهانت‌آمیز زدند و آن نگارش توهین‌نامه ‌ای خطاب به مقام معظم رهبری بود که حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب به امضای برخی از نمایندگان مجلس رسانده بودند. در قسمت پایانی این نامه آمده است:«اگر جام زهری باید نوشید، قبل از آنکه کیان نظام و مهم‌تر از آن استقلال و تمامیت ارضی کشور در مخاطره قرار گیرد، باید نوشیده شود و بی‌تردید این برخورد خردمندانه و متواضعانه، از سوی ملت با همان پاداشی مواجه می‌شود که امام عزیز راحل روبه‌رو شد....."

نکته قابل توجه در کتاب این است که نویسنده با استناد و ارجاع به مکالمات و نامه‌ها و اظهار نظرهای اشخاص، متن متقنی را تولید کرده است.این کتاب طرز فکر و اتاق گفتمانی حزب مشارکت را به خوبی برای خواننده تبیین می‌کند.

هشت سال بحران‌آفرینی اصلاح‌طلبان

آن چیزی که هنوز تغییر نکرده است، رفتار و مشی گروهی به نام و با عنوان اصلاح‌طلبی است. اصلاح‌طلبانی که بعد از دوم خرداد از هر وسیله‌ای برای ضربه زدن به نظام سود برده‌اند. 

نظرات  (۱)

۱۳ دی ۹۳ ، ۰۰:۴۰ حسین وضعی
چون گفتی نظر بدید نظر دادم، وگرنه نظری ندارم...
پاسخ:
بازم بعض هیچیه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی