قرارگاه

جایی برای بی قراری ها

قرارگاه

جایی برای بی قراری ها

قرارگاه

دانشجوی م.ا و علوم سیاسی
دانشگاه امام صادق (ع)
عضو کانون دانش پژوهان نخبه

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

شهید عباس بابایی


دلهایمان همگی شوق پرواز دارد، اما اگر پایمان برای پریدن بسته شده، وصف پرواز کبوترها را که می توانیم با جانمان زمزمه کنیم.

پرواز سفید کتابی از مجموعه کتب قصه فرماندهان است، که به مناسبت سالگرد عروج شهید عباس بابایی به صورت pdf در دسترس قرار گرفته است.


دانلود کتاب

۱۴ مرداد ۹۲ ، ۱۶:۲۳
۱۱ مرداد ۹۲ ، ۱۷:۰۶ ۱ نظر

حاج آقا مجتبی تهرانی

شب بیست ‏وسوم، شب سرنوشت ‏ساز است؛ شب محو و اثبات است. یعنی اگر آن چیزی که برای ما در شب بیست‏ و یکم نسبت به سال آینده ترسیم شد نقصی داشت، در شب بیست‏و‏سوم میتوانی آن را با دعا عوض کنی و اگر سوء بود می‏توانی با دعا آن را تبدیل به حَسَن کنی. لذا عظمت شب بیست‏و‏سوم بیشتر از شب‏های دیگر است؛ چرا که شب سرنوشت‏ساز است.....

آیا این خوان نعمت الهی که بنابر روایات، شب قدر قلب آن است، خدمه هم دارد؟ بله! خدمههای این دار ضیافت، در ارتباط با اسرار و خزانه غیب الهی هستند. یکی از این خدمهها فیوضات را از خزانه غیب الهی می‏گیرد، که از آن به «باطن لیلة‏القدر» تعبیر می‏شود. او این فیوضات را به موجود نورانی دیگری تحویل می‏دهد که او فیض الهی را در همه عالم هستی منتشر می‏کند، و از او به «ظاهر لیلة‏القدر» تعبیر می‏شود. این دو موجود نورانی با یکدیگر نسبت هم دارند و با هم محرم هستند. یکی مادر است و دیگری پسر است. مادر، فیوضات را از خزانه غیب الهی میگیرد و به دست پسرش میدهد و او است که این عنایات خداوندی را در عالم پخش میکند. در روایت نقل شده است که باطن لیلة‏القدر زهرا(سلاماللهعلیها) است و ظاهر لیلة‏القدر امام زمان(صلواتاللهعلیه) است.

22رمضان 1390


۰۹ مرداد ۹۲ ، ۲۱:۳۲

سید مجتبی علمدار

وظیفه ما شناخت ستاره هاست تا راه را گم نکنیم. شناخت هر یک از شهدای دفاع مقدس آشنایی با دنیای یک انسان تمام عیار است. تمام عیار در همه زمینه ها: از اخلاق تا فوتبال.  

مثلاش سید مجتبی است. «سید مجتبی علمدار»

۰۹ مرداد ۹۲ ، ۰۳:۲۳

 

باز امشب عشق تنها می شود

زخم سهم فرق مولا می شود

آفتاب عشق گلگون می شود
سینه ی سجاده پرخون می شود
پشت نخل آرزو خم می شود
داغ حسرت سهم آدم می شود

جاده می ماند غریب و بی سوار
ذوالفقار عدل می گیرد غبار

۰۵ مرداد ۹۲ ، ۱۷:۵۶